27 Temmuz 2013 Cumartesi

Palio Weekend 1.6 16 Valve triger kayışı nasıl değiştirilir, sente ayarı nasıl yapılır? Kendim yaptım :


Öncelikle ateşleme bobinini ve buji kablolarını söktüm. Daha sonra hava filtresini ve filtre kabını söktüm. Sonra: 

-kam millerinin sol tarafında bulunan iki koruma kapağını çıkarttım. Sente aparatlarını yerleştirdiğimde sentenin kaçmış olduğunu gördüm!!! tahminim doğruymuş! 

-arabanın sağ ön tarafından bildiğimiz krikoyla kaldırdım. 

-sağ tekeri ve çamurluktaki iki küçük plastik koruma parçasını söktüm. 

-triger kayışı koruma kapağını söküp çıkardım. 

-krank dişlisini elimde imkan olmadığından dolayı sökemedim. 

-eksantrik dişlilerini, onları kam millerine bağlayan vidalardan gevşettim. 

-triger kayışı germe bilyasını gevşettim. 

-triger kayışını sadece üst tarafta eksantrik dişlilerinden söktüm. 

-sente aparatlarını yerlerine tam ve rahatça oturacak şekilde kam millerini eksantrik dişlilerini çevirerek ayarlayıp, aparatları güzelce yerleştirdim. 

-malum, krank dişlisini sökememiştim. ben de 1 nolu bujiyi yani en sağdaki bujiyi söktüm. temiz ve sağlam bir ince çubuk aldım, buji deliğinden soktum. krank milini çevirerek, çubuğun da alçalıp yükselmesini kontrol ederek pistonun en üst noktaya gelmesini sağladım. 

-krank dişlisine kontrol amaçlı boya vurdum. dişli yanlışlıkla dönerse tekrar yerine getirmek için... 


-arabanın önünde durdum. eksantrik dişlileri gevşek olduğu için ileri ve geri bir santim kadar dönme kapasitesine sahiptir. onları kendime doğru çevirip boşluklarını aldım. 

-kayışı dikkatlice ön taraftan başlamak üzere üstten, eksantrik dişlilerini kımıldatmadan, ilk önce kendi tarafımdaki daha sonra arka taraftaki dişli üzerinden dişler tam oturacak şekilde geçirdim. 

-kayışı sonra gerdirme bilyasına taktım. 

-kayışı, o bilyayla biraz gerdirdim kaçmasın diye. 

-triger dişlilerini diş kaçırmamaya dikkat ederek tekrar sıktım. 

-sente aparatlarını çıkardım. 

-krank dişlisini saat yönünde birkaç tur çevirdim kayış otursun diye. 

-gerdirme bilyasını tam olarak sıktım. 

-söktüğüm parçaları aynen yerine taktım. 

Kırdığım Parçalar: Triger kapağının bir vida deliği, başka yok :)) 

Artan Parçalar :)))): bir adet lastik conta ?!.. :) 

Süre: 7 saat 30 dakika :))) Ama şimdi olsa 3 saatte yaparım... 

Son not: Bence denemeyin, hassas ve karıştırılabilecek bir mevzuu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder